صفر تا صد بازاریابی دیجیتال

با توجه به دغدغه های خیلی متنوعی که در حوزه ی بازاریابی وجود دارد استفاده از شبکه اجتماعی و فضای مجازی روز به روز در حال گسترش است و ضریب نفوذ اینترنت در همه ی کشورها در حال افزایش است و می توان از دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک ابزار جدی بازاریابی استفاد کرد.

صفر تا صد بازاریابی دیجیتال

تا قبل از این اگر بازاریابی دیجیتال به عنوان یک گزینه انتخابی برای بیزینس ها بود امروزه به یک ضرورت تبدیل شده است.دیجیتال مارکتینگ در خیلی موارد می تواند به بیزینس شما کمک کند، مهمترین آن اینکه شما می توانید ارتباط خیلی شخصی سازی شده ای با مشتری های خود برقرار کنید، احساس خوب در آن ها ایجاد کنید و از تفکرات و اولویت های مخاطبانتان بهتر با خبر شوید.

همچنین دیجیتال مارکتینگ در خیلی از جنبه ها می تواند هزینه ی جذب مشتری، وفادارکردن مشتری و درک نیازهای درست مشتری را خیلی کمتر از مدل های آفلاین کند. به عنوان مثال شاید برای یک بیلبورد تبلیغاتی، مجبور باشیم چند ده میلیون یا چند صد میلیون هزینه کنیم، اما با هزینه کردن یکی از این کمپین های تبلیغاتی آفلاین در حوزه ی دیجیتال می توان تفاوت خیلی محسوسی در حوزه آنلاین و فضای مجازی ایجاد کرد.

بطور کلی هر کاری که شما در اینترنت و فضای مجازی برای تبلیغ، فروش، نظرسنجی یا معرفی محصولات یا خدماتتان انجام بدهید، درگیر بازاریابی دیجیتال شده‌اید. اگر چه تعریف واحدی از بازاریابی دیجیتال در دست نیست، اما به نظر می‌رسد تعریف زیر بتواند تعریع خوبی از بازاریابی دیجیتال باشد :

بازاریابی دیجیتال شامل مجموعه همه ابزارها و فعالیت‌هایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر دیجیتال (وب، اینترنت، موبایل یا سایر ابزارهای دیجیتال) مورد استفاده قرار می‌گیرند.

معمولا کسب و کار ها زمانی که وارد دنیای بازاریابی دیجیتال می‌شوند، مخاطبین خودشان را مشخص می‌کنند و بیشتر تمرکزشان را روی این افراد می‌گذارند: یعنی تشخیص می‌دهند که بیشتر از همه با چه نوع افرادی یا با چه قشری سر و کار دارند. اگر می‌خوهید که به صورت هدفمند و هوشمند وارد دنیای دیجیتال مارکتینگ بشوید حتما این کار را انجام بدهید.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

صفر تا صد بازاریابی دیجیتال

 

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی آنلاین و داشتن مجموعه‌ای مناسب از آنها برای مدیریت داده ها، محتواسازی وب سایت، سئو و بهینه سازی سایت و تولید محتوا در شبکه های اجتماعی ضروری است!

بدون داشتن ابزارهای دیجیتال مارکتینگ قادر به ایجاد یک استراتژی مناسب برای فعالیت در این حوزه نخواهید بود؛

در واقع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به شما امکان درک و شناخت دقیق هدف و برنامه ریزی منسجم برای رسیدن به آن را خواهد داد.

بازاریابی محتوایی

استراتژی محتوا

بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی درون گرا

بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو)

پرداخت هزینه برای نمایش در نتایج جستجو

تبلیغات بر اساس کلیک (PPC)

اینفلوئنسر مارکتینگ تبلیغات بنری

ایمیل مارتینگ

بازاریابی موبایلی

تولید محتوا

بازاریابی ویروسی دیجیتال

بازاریابی ویدیویی

ابزارهای تجزیه و تحلیل (Analyze)

با پیشرفت فناوری و راهکارها، روزبه‌روز بر انواع و روش‌های بازاریابی دیجیتال افزوده می‌شود.
در بازاریابی دیجیتالی عناصر و عوامل زیادی دخیل هستند که شبکه‌های اجتماعی از جمله مهمترین آنهاست.

تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ

صفر تا صد بازاریابی دیجیتال

 

براساس گزارش Managing Digital Marketing study که smartinsight انجام داده است، ۴۶ درصد از برندها یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ تعریف شده ندارند، در حالی که ۱۷ درصد به سمت تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ رفته اند اما هنوز با فعالیت بازاریابی آنها یکپارچه نشده است.

اما اگر شما جزو شرکت هایی هستید که هنوز استراتژی دیجیتال مارکتینگ ندارید، احتمالا این دو راه ساده جایگزین خوبی خواهند بود :

  • یک برنامه بازاریابی دیجیتال اختصاصی (جدا از برنامه کلی بازاریابی) با تعیین تغییرات احتمالی، با در نظرگرفتن مبلغ سرمایه گذاری شده و درنهایت تغیر عملکرد بازاریابی دیجیتال کسب و کار شما شروع می شود.
  • سپس پس از تایید، یک پلن (برنامه) بازاریابی دیجیتال یکپارچه ایجاد کنید که بخشی از برنامه کلی بازاریابی کسب و کارتان باشد در نتیجه با این برنامه ریزی فرایند دیجیتال هماهنگ شده و به بخشی از کسب و کارتان تبدیل می شود.

 

حال باید چه اقداماتی را پیش بگیریم ؟

بر اساس تحقیقات اکثر شرکت ها نگاهی استراتژیک به دیجیتال مارکتینگ دارند.
به همین دلیل برای مذاکره با شرکت ها، نیاز به تهیه دیجیتال پلن داریم که در دو مرحله این کار انجام می شود.

  • مرحله اول: یک پلن بازاریابی دیجیتال مجزا تهیه می کنیم. در طرح بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ پلن فرصت ها و چالش های پروژه بررسی می شود و اهداف مشخص می شود و استراتژی های دیجیتال در رسیدن به آن اهداف مطرح می شوند. در واقع در این طرح بیان می کنیم که چگونه می توان روش های دیجیتال مارکتینگ را با فعالیت های دیگر کسب و کار یکسو و یکپارچه کنیم.
مارکتینگ پلن باعث جلب نظر مخاطب و ترغیب بیشتر به همکاری می شود.
  • در مرحله دوم باید توجه کنیم که روش های دیجیتال با استراتژی های بازاریابی همسو و یکپارچه باشد. این مرحله مهم ترین قسمت کار برای توجیه شرکت هاست. و توان تطبیق فعالیت های دیجتال با فعالیت های متداول کسب و کار را به شرکت ها می دهد. اما باید توجه کرد که استراتژی های اصلی ثابت هستند و تنها روشهای دیجیتال هستند که تبیین می شوند و همسو بودن آنها با استرتژی ها بیان می شود.
سخن نهایی!

این که بدانید دیجیتال مارکتینگ چگونه کار می‌کند فقط با شناختن عناصر تشکیل دهنده آن میسر نیست. برای این که بتوانید با موفقیت بیشتری این مسیر را ادامه بدهید، علاوه بر شناخت تمامی این بخش‌ها، باید بتوانید آن‌هار در کنار یکدیگر به صورت ترکیبی استفاده کنید.

این نکته هم یادتان باشد که علاوه بر این که روی هر کدام از این روش ها و ابزارها به صورت جداگانه و با یک رویکرد مختلف تمرکز می‌کنید، باید یک استراتژی و برنامه کلی برای “دیجیتال مارکتینگ” خودتان داشته باشید تا تمامی جوانب این موارد و همچنین چشم انداز شما را هم در خودش جای داده باشد.

 

نظرات بسته شده است.