بررسی مدل کسب و کار اسنپ

مقدمه

در مواجه با استارتاپ‌های مطرح داخلی و خارجی اولین سئوالی که به ذهن مخاطبین و صاحب‌نظران این حوزه می‌رسد این سئوال است که «این کسب و کارها چگونه پول در می‌آورند؟»؛

پاسخ سئوال فوق را بایستی در مدل کسب و کار این استارتاپ‌ها جست؛ با مطالعه و بررسی بوم‌مدل هر کسب و کار می‌توان به نحوه‌ی درآمدزایی آن کسب و کار دست یافت؛

در ادامه مدل کسب و کار استارتاپ موفق اسنپ – سرویس آنلاین حمل‌ و نقل مسافر در ایران – تشریح خواهد گردید؛

شاید بخواهید بدانید:  بوم‌ مدل کسب و کار چیست؟
این مطلب را از دست ندهید:  مدل کسب و کار چیست؟

مدل کسب و کار اسنپ

اسنپ (Snapp) نخستین سرویس هم سفری آنلاین در ایران است که از زمستان سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را آغاز کرد؛ مالکیت این نرم‌افزار متعلق به گروه اینترنت ایران می‌باشد.

اسنپمحصول اصلی این استارتاپ، ارائه‌ی خدمات آنلاین حمل و نقل درون‌شهری است؛ برای درخواست خودرو از طریق این اپلیکیشن، مسافران پس از مشخص نمودن مسیر سفر، گزینه‌های سفر، انتخاب نوع سرویس و مشاهده هزینه سفر، تقاضای خودرو کرده و این اپلیکیشن به‌طور خودکار مسافرین را با نزدیکترین راننده مرتبط می‌سازد و موقعیت مسافر را به راننده می‌فرستد و راننده در صورت تمایل آن را تأیید می‌کند؛ همچنین مسافران نیز می‌توانند موقعیت راننده‌ی خود را مشاهده کنند.

اسنپ

در حال حاضر اسنپ با بیش از ۵۰۰ پرسنل تمام وقت، سیصد هزار کاربر به‌عنوان راننده و ده میلیون کاربر به‌عنوان مسافر توانسته به یکی از سیستم‌های حمل و نقل هوشمند در شهرهای ایران تبدیل شود؛

اسنپ هم‌اکنون در ۱۰۰ شهر بزرگ کوچک ایران فعال میباشد؛ شهرام شاهکار – مدیر ارشد اجرایی اسنپ – در بیست و پنجم اردیبهشت ۱۳۹۷ ارزش این کسب‌وکار آنلاین را بین ۱٫۴ الی ۱٫۷ میلیارد دلار اعلام کرد؛ بنا به گفته‌ی او «این تاکسی آنلاین با رکورد یک میلیون سفر موفق روزانه، هفتمین استارت‌آپ حوزه حمل‌ونقل آنلاین در دنیاست؛

 

بوم‌مدل کسب و کار این استارت‌آپ موفق ایرانی را می‌توانید در تصویر زیر ببینید:

بوم مدل کسب و کار اسنپ

 

اسنپ چگونه پول در می‌آورد؟

با مرور بوم‌مدل فوق، به راحتی می‌توان دریافت که فعالیت اصلی این کسب و کار حمل و نقل مسافرین درون‌شهری و منبع اصلی درآمد آن، پورسانت ناشی از سفرهاست؛

 

منبع وب‌سایت اسنپ وب‌سایت شتابدهنده‌ی اکسل

نظرات بسته شده است.